Interakčné hry pre športové kluby.
 

Vážení tréneri,

chcete zvýšiť motiváciu svojich zverencov, posilniť ich sebadôveru v svoje schopnosti, zlepšiť vzájomné vzťahy v tímoch ? Potrebujete skvalitniť  komunikáciu s rodičmi športovcov? Zaujíma Vás psychológia športu a možnosti jej uplatnenia v praxi?

Milí športovci,

bojujete často  so strachom, pociťujete občas stres a hnev, trápi Vás neúspech? Chcete sa cítiť sebaisto a sebavedome, viete že vaše víťazstvo sa rodí vo vašej hlave, v tom ako myslíte  a čo cítite?

 

Cieľom interakčných cvičení je hravou formou posilniť zdravé sebavedomie u mladých športovcov, rozvíjať ich samostatnosť a vyrovnanosť, ochotu učiť sa a naučené schopnosti prevádzať do praxe. Rozvíjať schopnosť postaviť sa neúspechom, odbúrať nežiaduce návyky a stereotypy. Posilniť priateľské vzťahy v športových tímoch, vnímanie pravidiel a autoritu trénera.

 

Súčasťou Interakčných hier je vzdelávanie trénerov a rodičov, ktoré má podstatný význam pre zlepšenie vzájomnej  komunikácie a spolupráce medzi športovcami, rodičmi i trénermi, nevyhnutnej pre dosahovanie dlhodobého úspechu športovcov.

 

Hry sú vytvorené použitím odborných pedagogických a terapeutických metód v spolupráci s diplomovanými trénermi 1.triedy  a na základe odborných konzultácií s akreditovaným psychológom.

 

 

Cieľová skupina: deti a mládež (veková skupina 6-18 rokov), tréneri a rodičia zverencov

Rozsah: 6. Blokov (1 blok/2x45 min. z toho 20 minút spätná väzba)

Cena:    lektorská hodina 5€/os   (deti a mládež  2,50€)

(pozn. cena je informatívna , konečná cena bude stanovená vzájomnou dohodou)

         

Obsah vzdelávania:

 

1.      Blok  Sebadôvera

Osobnosť  dieťaťa - športovca. Chovanie, emócie a myslenie - vplyv na výkon športovcov, nástroje budovania sebadôvery.

             

Predstava o sebe formovanie vlastného názoru, budovanie zdravého sebavedomia.                

Svet okolo mňa interakcia s okolím, proces prijímania a udržiavania pozície.

Rozvoj pozitívneho sebaobrazu (minulosť, prítomnosť, budúcnosť) uvedomenie si         

pokrokov, ktoré športovec robí, identifikácia priaznivých a ohrozujúcich okolností.

 

 

2.     Blok  Strach vs Odvaha

Úzkosť – dôvody vzniku, Riziko a teória komfortnej zóny, Techniky zvládania úzkosti

(stanovenie cieľov, práca s predstavami, relaxácia, predštartovné cvičenia...)

             

Strachy a obavy odstránenie neistoty a  nevhodných prejavov popierania strachu.

Odvaha získanie samostatnosti prekonávať prekážky, dôvera vo svoje vnútorné rezervy.

Koncentrácia cvičenia zlepšujúce sústredenie myšlienok na jeden cieľ, zvýšenie výkonnosti.

 

 

3.     Blok  Úspech vs Neúspech

Vonkajšia a vnútorná motivácia, vplyv zručností a prostredia na výkon (stav flow)

               

Úspechy a chyby rovnováha medzi zlyhaním a úspechom v procese dosiahnutia cieľa, eliminácia opakovania chýb. Boj o úspech.

Radosť a smútokvnímanie radosti a smútku, schopnosť vyjadriť sklamanie a uvoľniť sa.

 

 

4.     Blok  Stres

Psychická odolnosť. Šport a zdravie.Význam plánovania vo vzťahu k cieľom. Eliminácia stresu.

               

Stres povzbudenie a identifikácia problémov vyvolávajúcich stres.  Prejavy stresu. Spoločné nájdenie riešenia. Zmena vnímania situácie, pohľad z inej perspektívy.

Želania a hodnoty zlepšenie schopnosti plánovania a sledovania cieľov, zvyšovanie dôvery v splnenie svojich želaní, umenie požiadať o pomoc a podporu,  hodnotenie dôsledku  želaní.

 

 

5.     Blok  Hnev

Agresia v športe. Zvládanie hnevu.

             

Hnev a zlosť produktívny a neproduktívny hnev, verbalizácia hnevu konštruktívne vyjadrenie hnevu, bezpečný spôsob prejavenia agresívnej nálady,       

Problémy správania klamstvo, žalovanie, ohováranie, podvádzanie ich eliminácia.

 

 

6.     Blok  Tím

Skupinová kohézia (súdržnosť). Budovanie vzťahov. Koučovacie zručnosti (podľa ICF).  

                   

Prijatie a blízkosť –  vnímanie svojej výnimočnosti, schopnosť oceniť druhých i seba.

Získavanie priateľov odbúranie neschopnosti získavať priateľov , zrkadlenie vo vzťahu k priateľom, príčina strácania priateľov, deštruktívne správanie k priateľom.

Autority a predpisy – vnímanie moci druhých, dospelý nepriateľ alebo kamarát? Priame a nepriame zásady v klube, pravidlá, ktoré sú pre dieťa dôležité, tvorba noriem.