Vážení tréneri,
chcete zvýšiť motiváciu svojich zverencov, posilniť ich sebadôveru v svoje schopnosti, zlepšiť vzájomné vzťahy v tímoch ? Potrebujete skvalitniť komunikáciu s rodičmi športovcov? Zaujíma Vás psychológia športu a možnosti jej uplatnenia v praxi?
Milí športovci,
bojujete často so strachom, pociťujete občas stres a hnev, trápi Vás neúspech? Chcete sa cítiť sebaisto a sebavedome, viete že vaše víťazstvo sa rodí vo vašej hlave, v tom ako myslíte a čo cítite?
Cieľom interakčných cvičení je hravou formou posilniť zdravé sebavedomie u mladých športovcov, rozvíjať ich samostatnosť a vyrovnanosť, ochotu učiť sa a naučené schopnosti prevádzať do praxe. Rozvíjať schopnosť postaviť sa neúspechom, odbúrať nežiaduce návyky a stereotypy. Posilniť priateľské vzťahy v športových tímoch, vnímanie pravidiel a autoritu trénera.
Súčasťou Interakčných hier je vzdelávanie trénerov a rodičov, ktoré má podstatný význam pre zlepšenie vzájomnej komunikácie a spolupráce medzi športovcami, rodičmi i trénermi, nevyhnutnej pre dosahovanie dlhodobého úspechu športovcov.
Hry sú vytvorené použitím odborných pedagogických a terapeutických metód v spolupráci s diplomovanými trénermi 1.triedy a na základe odborných konzultácií s akreditovaným psychológom.
Cieľová skupina: deti a mládež (veková skupina 6-18 rokov), tréneri a rodičia zverencov
Rozsah: 6. Blokov (1 blok/2x45 min. z toho 20 minút spätná väzba)
Cena: lektorská hodina 5€/os (deti a mládež 2,50€)
(pozn. cena je informatívna , konečná cena bude stanovená vzájomnou dohodou)
Obsah vzdelávania:
1. Blok Sebadôvera
Osobnosť dieťaťa - športovca. Chovanie, emócie a myslenie - vplyv na výkon športovcov, nástroje budovania sebadôvery.
Predstava o sebe – formovanie vlastného názoru, budovanie zdravého sebavedomia.
Svet okolo mňa – interakcia s okolím, proces prijímania a udržiavania pozície.
Rozvoj pozitívneho sebaobrazu – (minulosť, prítomnosť, budúcnosť) uvedomenie si
pokrokov, ktoré športovec robí, identifikácia priaznivých a ohrozujúcich okolností.
2. Blok Strach vs Odvaha
Úzkosť – dôvody vzniku, Riziko a teória komfortnej zóny, Techniky zvládania úzkosti
(stanovenie cieľov, práca s predstavami, relaxácia, predštartovné cvičenia...)
Strachy a obavy – odstránenie neistoty a nevhodných prejavov popierania strachu.
Odvaha – získanie samostatnosti prekonávať prekážky, dôvera vo svoje vnútorné rezervy.
Koncentrácia – cvičenia zlepšujúce sústredenie myšlienok na jeden cieľ, zvýšenie výkonnosti.
3. Blok Úspech vs Neúspech
Vonkajšia a vnútorná motivácia, vplyv zručností a prostredia na výkon (stav flow)
Úspechy a chyby – rovnováha medzi zlyhaním a úspechom v procese dosiahnutia cieľa, eliminácia opakovania chýb. Boj o úspech.
Radosť a smútok – vnímanie radosti a smútku, schopnosť vyjadriť sklamanie a uvoľniť sa.
4. Blok Stres
Psychická odolnosť. Šport a zdravie.Význam plánovania vo vzťahu k cieľom. Eliminácia stresu.
Stres – povzbudenie a identifikácia problémov vyvolávajúcich stres. Prejavy stresu. Spoločné nájdenie riešenia. Zmena vnímania situácie, pohľad z inej perspektívy.
Želania a hodnoty – zlepšenie schopnosti plánovania a sledovania cieľov, zvyšovanie dôvery v splnenie svojich želaní, umenie požiadať o pomoc a podporu, hodnotenie dôsledku želaní.
5. Blok Hnev
Agresia v športe. Zvládanie hnevu.
Hnev a zlosť – produktívny a neproduktívny hnev, verbalizácia hnevu konštruktívne vyjadrenie hnevu, bezpečný spôsob prejavenia agresívnej nálady,
Problémy správania – klamstvo, žalovanie, ohováranie, podvádzanie ich eliminácia.
6. Blok Tím
Skupinová kohézia (súdržnosť). Budovanie vzťahov. Koučovacie zručnosti (podľa ICF).
Prijatie a blízkosť – vnímanie svojej výnimočnosti, schopnosť oceniť druhých i seba.
Získavanie priateľov – odbúranie neschopnosti získavať priateľov , zrkadlenie vo vzťahu k priateľom, príčina strácania priateľov, deštruktívne správanie k priateľom.
Autority a predpisy – vnímanie moci druhých, dospelý nepriateľ alebo kamarát? Priame a nepriame zásady v klube, pravidlá, ktoré sú pre dieťa dôležité, tvorba noriem.