Ukážka vzdelávania: Vybudujte správny tím!
Úloha: na neoznačenej križovatke sa stretnú 4 autá, ktoré pôjde ako prvé? (pravidlo pravej ruky)
1 Riešenie: musia sa navzájom dohodnúť, kto pôjde prvý (kooperácia - spolupráca)
2 Riešenie: vstúpi tam niekto ďalší, kto určí kto pôjde ako prvý (manažovanie - riadenie)
1.téma Firma ktorá rastie
Prostredníctvom kreatívnej techniky (koláž Moja firma) účastníci zhmotnili svoje myšlienky a predstavy, čím vytvorili výborný materiál pre prezentáciu svojho podnikania. Uvedomenie si nevyhnutnosti kreatívneho myslenia pre vnímanie zmien a správne reagovanie na súčasný meniaci sa trh.
Cieľ: Jedinou istotou v súčasnom trhovom prostredí je zmena.
2. téma Hľadá sa spolupracovník!
Získanie potrebných znalostí z oblastí riadenia ľudských zdrojov (MHR) - analýza pracovného miesta, definovanie kľúčových kompetencií.
Cieľ: Kreatívna firma potrebuje kreatívnych ľudí.
3.téma Recruiting - nábor a výber spolupracovníkov
Aplikácia marketingových stratégii na získanie spolupracovníkov, naplnenie cieľu marketingu - nie firma vyhľadáva spolupracovníkov ale spolupracovníci hľadajú firmu. Prechod od transakčného, kedy aktívne vyhľadávame spolupracovníkov ku sticky marketingu, kedy vytvárame také podmienky, keď spolupracovníci do firmy prídu sami. Porovnanie klasického marketingové mixu (4P) a nového (4C).
Cieľ: Naplnenie marketingového cieľa : Aby sa predaj stal zbytočným.
4. téma Mentoring a Koučing
Nevyhnutnosť kvalitného uvedenia spolupracovníka do firmy, využitie mentoringu pri budovaní tímu, koučing ako nástroj rozvoja a udržania ľudí v tíme. Účastníci si interaktívne osvojovali zručnosti pri koučovaní zmeny správania spolupracovníkov. (prechod 5.štádiami TTM)
Cieľ: Rast nie je priama cesta nahor, občas sa treba vrátiť, občas sa treba zastaviť, až potom nasleduje krok vpred.
5. téma Ako zlyháva manažér
Zoznámenie účastníkov so základnými chybami (14), ktoré pri vedení tímov robia (ukážky z praxe) a osvojenie si metód odstraňovania problémov (vizualizácia).
Cieľ: Zlý manažér nevie čo nevie, dobrý vie čo nevie.
Záver: Účastníci vzdelávania spoločne vytvorili kvet, ktorý obsahuje myšlienky, ktoré sú potrebné pre rast ich firmy.